خانه پیش ساخته ( به انگلیسی Prefabricated Home ) بناهایی هستند که قطعات آن در کارگاه یا کارخانه ساخته شده و سپس در مکانی که قرار است استفاده شوند مونتاژ می‌شوند و چون نسبت به بناهای دیگر ارزان‌تر هستند در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

تاریخچه خانه پیش ساخته

در اوایل قرن نوزدهم  با ازدیاد مهاجرت انگلیسی‌ها به استرالیا شخصی به نام هنری منینگ با خانه هایی چوبی ساخت که قطعات آنها با کشتی به استرالیا ارسال و در انجا  و مونتاژ می‌شدند بنابراین او بنیانگذار خانه پیش ساخته می‌باشد. با گذشت 2 دهه این خانه‌های چوبی تبدیل به یکی از محبوب‌ترین سازه های موجود در جهان شدند.

مزایایی مانند نصب آسان ، مقاوم بودن در پروسه ارسال، مقاومت بالا بعد از نصب و استفاده، قیمت مناسب و سهولت آماده کردن مواد اولیه موجب شد تا در اواسط قرن نوزدهم، این سازه‌ها علاوه بر اینکه در سراسر استرالیا محبوب و مورداستقبال واقع شود، بلکه در آمریکا و انگلیس هم مورد تقاضا قرار گیرد. سپس کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند سنگاپور نیز به ساخت این خانه‌های پیش ساخته روی آوردند.

ساختمان پیش ساخته دائمی نیست؟

معمولا تصور افراد از ساختمان پیش ساخته کانکس های پروژه های ساختمانی و یا دکه های روزنامه فروشی است. اما امروزه افراد می‌توانند درست مانند دیگر خانه‌های مسکونی، سال‌های زیادی را بدون دغدغه و محدودیت در آن زندگی کنند.

اگر در محل زندگی افراد به دلیل شرایط محیطی، ساخت ساختمان ممکن نباشد و یا بسیار دشوار باشد این سازه‌ها به صورت ثابت و قابل حمل ساخته می‌شوند تا افراد بتوانند در منطقه مورد نظرشان مستقر شوند و به راحتی به مدت طولانی سکونت داشته باشند بنابراین امکان سکونت در نواحی دورافتاده و حاشیه شهرها وجود دارد.

انواع خانه پیش ساخته

انواع خانه پیش ساخته از نظر متریال به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

خانه پیش ساخته ساندویچ پانلی

خانه پیش ساخته ساندویچ پانلی از آنجا که در کنار انعطاف‌پذیری زیاد ، ساختاری سبک و وزن کم دارند و در مدت زمان کم ساخته می‌شوند یکی از بهترین و رایج‌ترین سازه‌های پیش ساخته می‌باشد. یکی از رایج‌ترین انواع سازه‌های ساندویچ پانلی کانکس‌های ساندویچ پانلی می‌باشند.

خانه پیش ساخته بتنی

خانه پیش ساخته بتنی، اسکلت فلزی و دیوارهای بتنی دارند که البته بتنی سبک و مقاوم.

خانه پیش ساخته بتنی دوبلکس

خانه های پیش ساخته بتنی دوبلکس که متراژ بالا و ظاهری زیبا دارند به صورت دو طبقه در کارگاه تولید و سپس در محل اجرا نصب می‌شوند.

خانه پیش ساخته چوبی

خانه پیش ساخته چوبی از چوب ‌هایی طبیعی و مصنوعی که مقاومت زیادی در مقابل نفوذ حشرات و آب، پوسیدگی و شکنندگی دارند ساخته می‌شوند. این نوع سازه بیشتر مصرف مسکونی دارد و معمولا در باغ ها، دهکده های توریستی، گلخانه و در مناطق مرطوب و شرجی که فلزات خورندگی زیادی دارند کاربرد دارند.

خانه پیش ساخته LSF

خانه پیش ساخته LSF که به آنها سازه‌های سبک فولادی نیز گفته می‌شود از ورق‌هایی با ضخامت کم و پوشش گالوانیزه ساخته می‌شوند از آنجا که این سازه‎‌ها در برابر زمین لرزه (تا 6 ریشتر) و آتش‌سوزی مقاومت بالایی دارند در مناطق زلزله خیز کاربرد زیادی دارند. عمر مفید این سازه  تا 70 سال تایید شده است به همین دلیل سازه های ال اس اف را ساختمان صد ساله نیز گویند. 

خانه پیش ساخته چند طبقه LSF

در ساخت خانه پیش ساخته چند طبقه ، محدودیتی در نوع مصالح نداریم اما ال اس اف ها به این دلیل که کاملاً فلزی بوده و نصب سریع‌تری دارند بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور معمول خانه های پیش ساخته  تا 3 طبقه ساخته می‌شوند اما با وجود پروفیل‌های سنگین فولادی و فرآیند جوشکاری ساخت آنها تا 8 طبقه نیز ممکن است.  

خانه پیش ساخته PVC

خانه پیش ساخته PVC سازه‌های قابل حملی هستند که از صفحه‌هایی از جنس پلی وینیل کلراید یا PVC. PVC ساخته می‌شوند، قیمت پایین دارند و در برابر فرسایش مقاومت بالایی دارند. قیمت خانه پیش ساخته pvc نسبت به انواع دیگر بستگی به متراژ خانه ها دارد. 

خانه پیش ساخته شیشه ای

خانه پیش ساخته شیشه‌ ای از چندین نوع شیشه‌ی مختلف مانند گلس تمپرد (tempered glass)، شیشه‌های لمینت، شیشه‌های سیمی و شیشه‌هایی که با حرارت  تقویت شده ساخته می‌شوند.

خانه پیش ساخته از مواد بازیافتی

خانه پیش ساخته از مواد بازیافتی معمولا از مصالح ساختمانی قابل بازیافت سنتی مانند بتن، دیوار گچی و فولاد ، پلاستیک، کاشی‌های سرامیکی یا چینی و … ساخته می‌شوند.

مزایای خانه  پیش ساخته

  • خانه پیش ساخته نسبت به خانه‌های دیگر بسیار ارزان‌تر هستند.
  • قبل از سفارش این سازه‌ها می‌توان تا حد دقیقی میزان هزینه مورد نیاز برای ساخت را تخمین زد.
  • با محیط زیست سازگارند.
  • مصرف انرژی کمتری دارند.
  • در مدت زمان کمی ساخته می‌شوند و چون در کارگاه‌ها (در فضاهای مسقف به دور از باد و باران و … ) ساخته می‌شوند تغییرات آب‌وهوایی و فصلی تأثیر چندانی روی روند ساخت این سازه‌ها ندارد.
  • تعمیر و بازسازی آنها نسبت به ساختمان‌های سنتی کم هزینه‌تر است.
  • به راحتی دمونتاژ می‌شوند.
  • در فرایند ساخت این خانه‌ها تقریباً پسماند و زباله تولید نمی‌شود.
  • سبک و انعطاف‌پذیرند و ایمنی زیادی دارند.
  • در روند ساخت این سازه‌ها کارگران ایمنی بیشتری نسبت به ساخت سازه‌های سنتی دارند.
  • به عنوان طبقه دوم در بالای ساختمان‌های بتن آرمه یک طبقه قابل اجراست.
  • و …

قوانین خانه های پیش ساخته

توجه داشته باشید قبل از سفارش خانه های پیش ساخته مطمئن شوید که در آن منطقه‌ی مورد نظر از نظر مجوز ساخت و ساز یا مونتاژ این سازه‌ها شهرداری منعی نباشد.

  • خرید زمین و پرداخت هزینه مجوز برای ساختمان پیش ساخته

برای نصب و استفاده از یک ساختمان پیش ساخته ابتدا باید زمینی که آنجا مونتاژ خواهد شد رو خریده باشید و برای نصب آن نیز مجوز دولتی اخذ کرده باشید علاوه بر این به این نکته‌ی مهم هم توجه داشته باشید که موقعیت زمین با سازه‌ها مطابقت داشته باشد که هنگام نصب، ناهمواری‌های زمین و مناسب نبودن موقعیت آن، مونتاژ سازه را با مشکل مواجه نکند و نصب ان عملی باشد بنابراین لازم است که برای سفارش و خرید نقشه‌ای از محل و موقعیت زمین را به تولید کننده ارائه دهید.

خرید | فروش | تولید خانه پیش ساخته

شرکت گوهرسازه با بیش از 20 سال سابقه تولید ساختمان های پیش ساخته پذیرای سفارش انواع خانه های پیش ساخته با کیفیت بالا می‌باشد.

قیمت خانه پیش ساخته

قیمت خانه پیش ساخته به عوامل مختلفی مانند نوع متریال، متراژ و ویژگی‌های مورد نظر سفارش دهنده بستگی دارد.
برای دریافت لیست قیمت خانه پیش ساخته در متراژهای مختلف مانند لیست قیمت خانه پیش ساخته 80 متری ، قیمت خانه پیش ساخته 40 متری ، قیمت خانه پیش ساخته 50 متری و  سایر متراژها متراژها می‌توانید با کارشناس فروش شرکت گوهرسازه تماس بگیرید.

خانه پیش ساخته فلزی

خانه های پیش ساخته شرکت ما از انواع فلزی هستند بنابراین خانه های پیش ساخته 60 متری چوبی و خانه پیش ساخته 80 متری بتنی جزو تولیدات ما نیست.
برای دریافت لیست قیمت خانه پیش ساخته pvc  هم کارشناسان فروش ما پاسخگو نیستند چون تولید ما نیست.

ویلا پیش ساخته

 ویلا پیش ساخته بیشتر برای مناطق خوش آب و هوا سفارش داده می‌شود. ویلای پیش ساخته دارای اتاق‌های زیاد و امکاناتی مانند یک ویلا می‌باشد البته بسته به ابعادش و خواست سفارش دهنده امکانات داخلی آن می‌تواند متغییر  باشد. شرکت ما در امر طراحی و ساخت ویلاهای پیش ساخته قدمتی 20 ساله دارد.